19.10.08

Malam Ramah-Tamah Aidil Fitri di Islamic Information Centre (IIC)

Tahniah diucapkan kepada semua kakitangan BPP di atas kejayaan penyertaan gerai bernombor 9 kita yang mendapat tempat ke 10 lebih-lebih lagi persembahan 'luar biasa' menyebabkan ramai yang tergeleng-geleng, terutamanya pencipta dan 'penggoreng' lagu tersebut Cikgu Zamhari atau Al-Khazam.

Walaupun persiapan tidak sampai seminggu, kerjasama yang diberikan oleh semua menyebabkan hasil yang boleh dibanggakan walaupun ada beberapa perkara perlu dipertingkatkan.

Seperti dinyatakan oleh cikgu Zamhari pada akhir persembahan, 'saya budak baru belajar, segala kekurangan tolong maafkan'.

Mungkin 2 minggu pertama ini saya kurang fokus dengan tugasan ditempat baru disebabkan keperluan menyiapkan tugasan ditempat lama, saya mengharapkan minggu berikutnya saya cuba pergiatkan dan memperbaiki mutu kerja.

Sekian. Wassalam

4 ulasan:

  1. Lebih hebat daripada Akademi Fantasia.. Mereka ada seminggu untuk terima lagu, dengar lagu, latihan berguru untuk vokal, pitching, lakonan, tarian dan gaya persembahan dan kita hanya ada tiga hari bah, guru pun tak sempat nak latih apa-apa.... Hai terrornya kita ..

    BalasPadam
  2. Setuju 100%. Lirik pun hampir2 lupa itu pun org sik prasan. Rasa2 CM prasan kali ha3..

    Formulanya berkat dibimbing org2 berpengalaman. Kami anak2 muda patuh dan ikut apa yang disuruh.

    BalasPadam
  3. Bukan hampir lupak lirik, nang lupak lirik sehingga tunggang terbalit ketika suara benung diterikik.

    Untuk mengelakkan kejadian lupak lirik saya perturunkan semula liriknya dalam entri selepas tuk.

    Diharap lepas tuk Biro menubuhkan sebuah pasukan lagu rakyat tetap semi-pro yang boleh mengadakan latihan tetap dan boleh mengadakan persembahan pada bila-bila masa, macam sidak di DBP Sarawak.

    Kalau perlu polah dengan kerjasama Baitulmal.

    Selain lagu rakyat boleh juak mempersembahkan nasyid dan qasidah serta dekon (deklamasio lakonan).

    Mun ada kumpulan persembahan gia boleh menghasilkan video kita lengkap dengan lirik sekali dan dimuatnaik dan dimuatturun di laman web Biro.

    Barulah laman tuk jadi laman sumber khazanah kedak ia dan lagu kita jadi glamnor - sebahagiannya jadi glamor tua bintang senja. Hahahaha ...

    BalasPadam
  4. saya setuju!..(nang mala jak setuju)..biar biro kita lebih hebat dari biro angkasa (apa kaitan).

    bukan apa saya setuju, sebab BPP tok blum dikenali org glk. Cara nak iklan yang berkesan salah satunya kita selalu terlibat dalam seni dan kebudayaan...sebab ia cara mudah org mendekati dan secara tidak lansung mesra dengan BPP. Jikat tak kenal maka tak cinta..wlupun nembiak knek tok ngga org dara dr jauh dh jatuh cinta.

    mungkin setiap kursus yang BPP anjurkan diselitkan slot kebudayaan dan sosio terutamanya bahagian sosio-budaya. Secara tidak lansung pasukan budaya yang bakal kta tubuhkan dapat dikenal pasti bakat-bakat setiap warga di BPP.

    Dengan itu Sdr Shahriman dpt enjoy dirinya dlm bidang kebudayaan wlupun ICT telah menjadi darah daginngnya...ya mungkin..

    BalasPadam